Литва виступає за посилення альтернативного маршруту експорту українського зерна через країни Балтії

Міністр закордонних справ Литви Габріелюс Ландсбергіс разом із міністром зв’язку Марюсом Скуодісом та міністром сільського господарства Кейстучусом Навіцкасом звернулися до керівництва Європейської комісії (ЄК) у спільному листі із пропозицією посилити транспортне сполучення між Україною та країнами Балтії для забезпечення альтернативного шляху експорту українського зерна та іншої продукції. Про це повідомляє Міністерство закордонних справ Литовської Республіки.

У листі до верховного представника ЄС із зовнішньої політики Жозепа Бореля, виконавчого віце президента ЄК Вальдзіса Домбровскіса, комісара ЄК з транспорту Адіни Валеан і комісара ЄК з питань сільського господарства Януша Войцеховського наголошується, що рішення Росії припинити чорноморську зернову ініціативу та бомбардування порту Одеси погіршують і без того складну ситуацію з продовольчою безпекою у світі.

Міністри відзначили, що перспективною та довгостроковою альтернативою для експорту українського зерна може стати транспортний шлях між Україною та країнами Балтії.

Як зазначено, поліпшення інфраструктури коридору та полегшення обробки вантажів між різними залізничними коліями сприятиме збільшенню транспортної спроможності. Крім того, після застосування спрощених адмінпроцедур на польсько-українському кордоні, запровадження зелених смуг та переведення митних процедур до портів країн Балтії могли б транспортувати у кілька разів більше сільськогосподарської продукції як автомобільним, так і залізничним транспортом.

«Інфраструктура країн Балтії може стати перспективним і надійним транзитним шляхом для української продукції. Морські порти країн Балтії мають велику пропускну здатність сільськогосподарської продукції — 25 млн тонн на рік лише на зерно», – йдеться у листі.

У листі міністри закликал Комісію активно співпрацювати з усіма державами-членами ЄС для забезпечення транзиту української продукції та оцінки конкретних заходів, запропонованих Литвою, для зміцнення альтернативного балтійського маршруту.