Новий порядок реєстрації осіб, які здійснюють діяльність у сфері обігу об’єктів регулювання

Які відбулися зміни?

Відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27 травня 2024 року № 1640, з 16 січня 2025 року набрав чинності новий Порядок реєстрації осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов’язану з виробництвом та обігом об’єктів регулювання. Цим же наказом затверджено Фітосанітарні заходи щодо дерев’яного пакувального матеріалу. Про це повідомляє Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Що змінюється з 16 липня 2025 року?

  • Реєстрації, здійснені за старими наказами Мінагрополітики від 21.11.2006 № 690 та 22.12.2005 № 731, втрачають чинність з 16 липня 2025 року.
  • Після цієї дати суб’єкти господарювання, які не пройшли нову реєстраціювтратять право на отримання:
    • карантинних сертифікатів;
    • фітосанітарних сертифікатів;
    • сертифікатів на реекспорт;
    • інших послуг у сфері карантину рослин.
  • Це може призвести до зупинення господарської діяльності або затримок в експортно-імпортних операціях.

Хто підлягає обов’язковій реєстрації?

Реєстрацію мають пройти всі суб’єкти, які здійснюють хоча б один з таких видів діяльності (відповідно до статті 27 Закону України «Про карантин рослин»):

  • обіг об’єктів регулювання у карантинній та регульованій зонах;
  • виробництво насіннєвого та садивного матеріалу;
  • біологічний контроль з використанням біоконтрольних організмів;
  • виробництво та маркування дерев’яного пакувального матеріалу;
  • зберігання та переробка зерна.

Як пройти реєстрацію?

  1. Заповнити заяву за формою, визначеною новим Порядком.
  2. Подати її:
    • у паперовій формі (з власноручним підписом); або
    • в електронній формі (з КЕП — кваліфікованим електронним підписом).
  3. Надіслати документи до територіального органу Держпродспоживслужби:
    • за місцезнаходженням юридичної особи або
    • за місцем провадження діяльності.