ЗАПОРІЗЬКИЙ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИЙ ЗАВОД: ПРО РОЗВИТОК І ПІДТРИМКУ

ЗАПОРІЗЬКИЙ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИЙ ЗАВОД: ПРО РОЗВИТОК І ПІДТРИМКУ

Президент Запорізької торгово-промислової палати Володимир Шамілов разом із головою Запорізької обласної державної адміністрації Олександром Старухом і народним депутатом України Артемом Кунаєвим відвідали Запорізький автомобілебудівний завод та ознайомились з його виробничим потенціалом.
Підприємство вже понад 50-ти років є членом ЗТПП, надійним партнером і, звісно, компанією, що презентує промисловий потенціал регіону.


Наразі виробничі потужності використовуються не на повну силу. Втім, завод розвивається і має нові проєкти. Зокрема, з конвеєра виходять купе-кросовери Renault Arkana.
До кінця року планується випустити близько 160 автобусів різних модифікацій. Крім Запорізької області, для якої постачаються шкільні автобуси, також техніку ЗАЗу замовляють у Чернігівській області, постачається техніка і до Польщі.
Наразі планується налагодити виробництво пасажирського автобусу під брендом Merсedes.
Також підприємство реалізує й унікальні проєкти. Один з них – це виробництво мобільних офісів на базі грузових авто. Такі машини можна застосовувати у якості пересувного поштового відділення, центру адміністративних послуг чи пункту медичної допомоги.
– В сучасних реаліях доволі складно працювати, але ми оптимістично налаштовані. Постійно розробляємо нові види продукції, розширюємо клієнтську базу та шукаємо своє місце на світовому ринку, – зазначив голова правління ПрАТ “ЗАЗ” Микола Євдокименко.
Реалізація цих виробничих планів, від яких залежать створення нових робочих місць, додана вартість, податки та інвестиції потребує законодавчої державної підтримки.
Як зазначає президент Запорізької ТПП Володимир Шамілов, одним із інструментів розвитку, нарощування кооперації великого бізнесу та МСБ має стати створення індустріальних парків. Таким чином, ЗАЗ може стати центром промислової кооперації у машинобудівному секторі. Тим більше, під егідною Палати в області вже діє кластер «Інжиніринг. Автоматизація. Машинобудування», що об’єднує перспективні підприємства малого та середнього бізнесу регіону.
Тож чекаємо на прийняття Закону України “Про індустріальні парки”, що передбачає запровадження низки стимулів для залучення в індустріальні парки інвестицій.
Мета законодавчих змін – сприяння залученню прямих інвестицій у створення нових виробництв через механізм індустріальних парків завдяки впровадженню додаткових інвестиційних стимулів. Серед запропонованих стимулів – компенсація керуючим компаніям, ініціаторам створення – суб’єктам господарювання та учасникам індустріальних парків: преференції на підключення та приєднання до електромереж; компенсація учасникам індустріальних парків відсоткових платежів за кредитами – залежно від частки експорту продукції власного виробництва у загальному доході від їхньої господарської діяльності; часткова компенсація інвестицій учасників індустріальних парків у створення виробництва, здійснених протягом перших трьох років.