Запорізька ТПП реалізує проєкт для розвитку органічного агровиробництва у Запорізькому регіоні

Запорізька ТПП реалізує проєкт для розвитку органічного агровиробництва у Запорізькому регіоні

Запорізька торгово-промислова палата разом з  бельгійськими та українськими партнерами реалізує проєкт для розвитку органічного агровиробництва у Запорізькому регіоні. 20 жовтня відбулася друга онлайн-зустріч експертів.

Віцепрезидент Запорізької торгово-промислової палати Андрій КУЦ презентував основні етапи, заходи, що заплановані найближчим часом.  Запорізьких аграріїв консультуватимуть щодо  законодавчої бази органічного сільського господарства, експортних можливостей, вимог доступу до ринків ЄС, кожна компанія-учасниця отримає індивідуальні рекомендації від авторитетних експертів галузі. У підсумку – планується розробити Стратегічний план органічного виробництва Запорізької області. Адже проєкт має на меті сформувати новий сервіс, інструмент допомоги українським аграріям у сфері органічного виробництва.

Для цього заручилися підтримкою найкращих українських експертів.

Своє бачення шляхів розвитку органічного виробництва в регіонах під час зустрічі представив один із провідних консультантів проєкту Роман МАКУХІН, МВА, експерт з виробництва та збуту органічної продукції.

Роман Макухін зазначив:

Органічне виробництво –  не просто маркетинг чи мода, це світовий виклик, об’єктивні ринкові вимоги, до яких агровиробництво буде пристосовуватися. Зокрема, Європейська зелена угода передбачає 20% органічного агропродукту до 2030 року. До того ж треба враховувати зростаючий попит на агропродукцію як більш здорову і корисну.

А це – нові можливості для експорту.

Втім, експерт зауважує, що на цьому шляху агровиробникам, звісно, потрібна допомога:

Без підтримки держави, лідерів індустріального розвитку, якими є Торгово-промислові палати, профільних асоціацій, дорадчих служб фермерам буде дуже складно розвиватися. Особливо ризикованим є перехідний період. Адже суть органічного виробництва – не в більших врожаях, а в економічній маржинальності, створенні продуктів з більшою доданою вартістю. І тут важлива кооперація, адже малим фермерам особливо складно організувати своїми силами зберігання, переробку, фасування продукції.

Крім кооперації, створення продуктів з більшою доданою вартістю, серед важливих чинників розвитку агровиробництва Роман Макухін називає такі:

  • наявність стратегії розвитку органічного виробництва в регіоні,
  • державна підтримка,
  • технічний супровід,
  • створення навчальних органічних ферм,
  • бізнес-суспільне партнерство.

У зустрічі взяли участь експерти Сумської, Херсонської торгово-промислової палати, громадської спілки «Органічна Україна», Ukrainian Food Platform, «Органік Стандарт», Інституту водних проблем і меліорації НААН, ГО «Рада жінок-фермерів України Запорізького регіону».

Серед основних ризиків і складнощів розвитку українського фермерства учасники зустрічі назвали непростий процес отримання сертифікації органічної продукції, в якому фермери часто потребують допомоги і консультацій, низький попит на органічну продукцію в Україні через її високу вартість.

Втім, директор та співзасновник «Органік Стандарт» Сергій ГАЛАШЕВСЬКИЙ зазначив, що часто складнощі сертифікації є перебільшенням і насправді агровиробництво, яке дотримується встановлених норм, стандартів буде не так складно адаптувати до переходу на органічне.

Як результати, до яких варто прагнути, називають створення унікальної демоферми, яка б стала прикладом успішного бізнес-проєкту і, звісно, підготовку фермерських господарств до виходу на міжнародний ринок органічної продукції.

Надалі – запланована зустріч з бельгійськими експертами і діалог-опитування з запорізькими аграріями. Робота триває.

Стежте за анонсами на нашому сайті: www.cci.zp.ua

Проєкт реалізується Запорізькою торгово-промисловою палатою і Торгово-промисловою палатою Антверпен-Ваасланд за підримки:

EU4Business: Connecting Companies’ (EU4BCC) управляється Eurochambres і фінансується в рамках ініціативи Європейського Союзу EU4Business. EU4BCC розробляється в рамках Східного партнерства (Східного партнерства), яке було започатковано у 2009 році з метою поглиблення та зміцнення відносин між ЄС та його шістьма східними сусідами (Вірменією, Азербайджаном, Білорусією, Грузією, Молдовою та Україною).

EU4Business охоплює діяльність ЄС з підтримки малих та середніх підприємств (МСП) у країнах Східного партнерства. Проект EU4BCC спрямований на підтримку сталого економічного розвитку та створення робочих місць у країнах Східного партнерства, сприяючи зростанню МСП, особливо шляхом сприяння збільшенню торгівлі, заохоченнювнутрішніх інвестицій та зміцненню ділових зв’язків з компаніями.