В який термін податковий орган надає відповідь на звернення суб’єкта господарювання?

Термін надання відповіді контролюючим органом залежить від обраної платником податків форми звернення (заяви, клопотання, запиту на інформацію) щодо надання копій податкових повідомлень – рішень або податкових вимог, актів камеральних перевірок, листів або інших документів як надісланих суб’єкту господарювання, так і вручених йому особисто або його представнику.

При цьому відповідь на такі звернення (запити тощо) надається контролюючим органом у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема стаття 20 Закону № 393 – для надання відповіді на звернення, стаття 20 Закону № 2939 – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації.

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Порядок практичної реалізації цього права громадянами України регулюється, зокрема, Законами України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» та від 13 січня 2011 року № 2939 «Про доступ до публічної інформації».

Згідно з статтею 1 Закону № 393 громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема, із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів.

При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів (абзац перший статті 20 Закону № 393).

Частиною першою статті 19 Закону № 2939 визначено, що запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Кожна особа має право, зокрема, доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається (пункт 2 частина перша статті 10 Закону № 2939).

Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом (пункт 1 частина третя стаття 10 Закону № 2939).

Відповідно до частини першої статті 20 Закону № 2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту (частина четверта статті 20 Закону № 2939).

Згідно з частиною другою статті 21 Закону № 2939 у разі, якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.