Представники Запорізької ТПП взяли участь у громадському обговоренні проєкту Експортної стратегії України

Представники Запорізької ТПП взяли участь у громадському обговоренні проєкту Експортної стратегії України

6 травня у комбінованому офлайн/онлайн форматі відбулося громадське обговорення проєкту Експортної стратегії України. У заході взяли участь експерти Запорізької торгово-промислової палати, які разом із колегами з інших регіональних палат долучилися до формування пропозицій на початку 2025 року. Метою зустрічі було отримання зворотного зв’язку від усіх зацікавлених сторін щодо проєкту стратегії та плану дій з її реалізації.

Обговорення проходило за участі представників регіональних органів влади, місцевого самоврядування, бізнесу, українських та міжнародних експертів.

Проєкт Стратегії представив Володимир Власюк — керівник комітету з питань промислової модернізації при ТПП України, директор ДП “Укрпромзовнішекспертиза”, експерт Проєкту TIPSTER.

Український експорт зберігає масштабні можливості для розвитку. У 2024 році він забезпечив близько 51 млрд дол. США валютних надходжень в економіку.

Під час роботи над проєктом Стратегії було визначено такі можливості:

  1. Низка сприятливих світових тенденцій:
    • зростання ринків Глобального Півдня і збільшення попиту на продукти харчування;
    • формування нових ланцюгів вартості в контексті Зеленого і Цифрового переходів;
    • різке зростання впливу факторів безпеки в Європі, планування великої програми переозброєння в ЄС, де відводиться важливе місце Україні;
    • переміщення капіталу та виробництв до дружніх країн.
  2. Зростаючий світовий попит на широкий спектр товарів, які може виробляти Україна, маючи для цього передумови:
    • ресурси сировини;
    • конкурентоспроможний людський капітал;
    • зручна логістика. Було визначено 53 позиції таких товарів.
  3. Можливості нарощення національного експорту на існуючих потужностях, для чого потрібно зменшити чинні перешкоди. Вони були встановлені під час опитування підприємців:
    • логістика;
    • валютні обмеження;
    • ускладнення перетину кордону;
    • дефіцит кадрів;
    • ускладнений доступ до фінансування;
    • застереження щодо співпраці з Україною;
    • тарифні бар’єри;
    • складна сертифікація продукції.

Стратегічний задум національного експортного розвитку полягає у масштабуванні виробництва та експорту товарів і послуг з глибшою переробкою та вищою доданою вартістю, із використанням міжнародного попиту й конкурентних переваг України:

  • людський капітал,
  • природні ресурси,
  • географічне розташування.

Місія Національної експортної стратегії до 2030 року — підвищення стійкості української економіки, покращення її технологічності та перехід до експортоорієнтованого зростання шляхом нарощення виробництва й експорту товарів та послуг з глибокою переробкою та високою доданою вартістю.

Стратегічні цілі:

  1. Посилення державних спроможностей, інституцій та інструментів для вирішення завдань розвитку експорту;
  2. Подолання бар’єрів і створення сприятливих умов для експортної діяльності;
  3. Нарощення виробництва експортоспроможних товарів, покращення продуктової структури, збільшення середньої ціни експорту.

Коментарі, ідеї та зауваження, висловлені під час обговорення, є важливими для подальшого вдосконалення Стратегії.

Тож робота триває. Запрошуємо запорізьких підприємців долучатися до обговорення. Ваші пропозиції щодо необхідних інструментів підтримки експорту надсилайте на e-mail: oso@cci.zp.ua

Захід організовано Громадською спілкою «Фонд підтримки реформ в Україні» в рамках реалізації проєкту “Експортна стратегія України в умовах війни” за сприяння Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та фінансової підтримки Уряду Японії, наданої в межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні», та в рамках проєкту “TIPSTER: Торгівля, підтримка інтелектуальної власності та технічне регулювання”, що реалізовується  ГС “ФПРУ) за фінансової підтримки уряду Німеччини в межах проєкту міжнародної співпраці ReACT4UA (“Застосування та імплементація Угоди про асоціацію між ЄС та Україною у сфері торгівлі”), виконавцем якого є німецька федеральна компанія Deutsche Gesellschaftfür Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

Також читайте: Запорізька ТПП долучається до розробки Національної експортної стратегії