«Діалог влади та бізнесу» про розвиток крафтового бізнесу

«Діалог влади та бізнесу» про розвиток крафтового бізнесу

17 січня чергове засідання платформи «Діалог влади та бізнесу», ініційованої Запорізькою ОДА, присвятили  крафтовому бізнесу – його перспективам та особливостям. До участі у заході долучились представники Запорізької ТПП, члени Палати і учасники платформи запорізького бізнесу PRO_Business.

Крафтовий бізнес — це невелике підприємство з виробництва та продажу унікальних товарів ручної роботи. Крафтову продукцію виробляють дрібними партіями з натуральних матеріалів за автентичними або авторськими технологіями.

Під час зустрічі учасників інформували представники Державної податкової служби у Запорізькій області, Держпродспоживслужби та Фонду держмайна, які надали роз’яснення підприємцям-крафтярам щодо змін у податковому законодавстві з 1 січня 2025 року, які стосуються підприємців, реєстрації потужностей харчового виробництва, можливостей оренди офісних приміщень та інших важливих тем.

Голова ГО «Бізнес-союз «Порада» Олена Єрьоменко розповіла про проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке», який створений для промоції запорізьких підприємців: https://svoe.zp.ua/

Серед учасників зустрічі – запорожець Олександр Макухін, власник фермерського господарства «Сири від Фермера». Зокрема, до лютого 2022 року його продукція регулярно презентувалась на виставкових заходах Запорізької ТПП.

 Займатися фермерством і виготовленням сирів він почав ще в 2008 році. Війна вплинула на виробництво: зменшилося поголів’я кіз і асортимент продукції. Наразі Олександр за власною рецептурою виробляє 15 видів сирів, йогурт та кефір. Він постійно вчиться, щоб вдосконалювати свою продукцію.

– В 2024 році протягом року навчався онлайн в італійській сироварні. Підсумком навчання став конкурс на найкращий сир, в якому я став переможцем, – розповів підприємець.

Про труднощі та страхи, з якими стикаються майстри-початківці, розповіла співзасновниця ГО «Крафтове місто», організаторка ярмарків у ТРК «СІТІ МОЛЛ» Анастасія Александрович.

– Ми провели дослідження серед майстрів і з’ясували, що понад половину з них займається виготовленням крафтової продукції понад 6 років. Але лише 29 % зареєстрували власний бізнес. Чому? Бо їм бракує знань, щоб монетизувати своє домашнє хобі у щось більше, – вважає громадська діячка.

– Крафтові товари мають попит серед споживачів, які цінують оригінальність та екологічність. Таку продукцію виробляють вручну, дрібними партіями. А отже і ціна на унікальну продукцію значно вища, ніж на товари масового виробництва. У будь-якому бізнесі важливо бути готовим до викликів та заздалегідь мати стратегію для мінімізації або управління ними. Завдання влади – допомогти бізнесу у розв’язанні цих питань, – підсумувала заступниця голови Запорізької ОДА Оксана Матвіїшина.

Платформа «Діалог влади та бізнесу» продовжує свою роботу. Інформуватимемо про подальші анонси та запрошуємо представників компаній-членів Палати до участі.

За матеріалами сайту Запорізької ОДА.