17 січня чергове засідання платформи «Діалог влади та бізнесу», ініційованої Запорізькою ОДА, присвятили крафтовому бізнесу – його перспективам та особливостям. До участі у заході долучились представники Запорізької ТПП, члени Палати і учасники платформи запорізького бізнесу PRO_Business.
Крафтовий бізнес — це невелике підприємство з виробництва та продажу унікальних товарів ручної роботи. Крафтову продукцію виробляють дрібними партіями з натуральних матеріалів за автентичними або авторськими технологіями.
Під час зустрічі учасників інформували представники Державної податкової служби у Запорізькій області, Держпродспоживслужби та Фонду держмайна, які надали роз’яснення підприємцям-крафтярам щодо змін у податковому законодавстві з 1 січня 2025 року, які стосуються підприємців, реєстрації потужностей харчового виробництва, можливостей оренди офісних приміщень та інших важливих тем.
Голова ГО «Бізнес-союз «Порада» Олена Єрьоменко розповіла про проєкт «Підтримую СВОЄ запорізьке», який створений для промоції запорізьких підприємців: https://svoe.zp.ua/
Серед учасників зустрічі – запорожець Олександр Макухін, власник фермерського господарства «Сири від Фермера». Зокрема, до лютого 2022 року його продукція регулярно презентувалась на виставкових заходах Запорізької ТПП.
Займатися фермерством і виготовленням сирів він почав ще в 2008 році. Війна вплинула на виробництво: зменшилося поголів’я кіз і асортимент продукції. Наразі Олександр за власною рецептурою виробляє 15 видів сирів, йогурт та кефір. Він постійно вчиться, щоб вдосконалювати свою продукцію.
– В 2024 році протягом року навчався онлайн в італійській сироварні. Підсумком навчання став конкурс на найкращий сир, в якому я став переможцем, – розповів підприємець.
Про труднощі та страхи, з якими стикаються майстри-початківці, розповіла співзасновниця ГО «Крафтове місто», організаторка ярмарків у ТРК «СІТІ МОЛЛ» Анастасія Александрович.
– Ми провели дослідження серед майстрів і з’ясували, що понад половину з них займається виготовленням крафтової продукції понад 6 років. Але лише 29 % зареєстрували власний бізнес. Чому? Бо їм бракує знань, щоб монетизувати своє домашнє хобі у щось більше, – вважає громадська діячка.
– Крафтові товари мають попит серед споживачів, які цінують оригінальність та екологічність. Таку продукцію виробляють вручну, дрібними партіями. А отже і ціна на унікальну продукцію значно вища, ніж на товари масового виробництва. У будь-якому бізнесі важливо бути готовим до викликів та заздалегідь мати стратегію для мінімізації або управління ними. Завдання влади – допомогти бізнесу у розв’язанні цих питань, – підсумувала заступниця голови Запорізької ОДА Оксана Матвіїшина.
Платформа «Діалог влади та бізнесу» продовжує свою роботу. Інформуватимемо про подальші анонси та запрошуємо представників компаній-членів Палати до участі.
За матеріалами сайту Запорізької ОДА.