«Діалог влади та бізнесу»: податкові зміни та взаємодія з ДПС

«Діалог влади та бізнесу»:  податкові зміни та взаємодія з ДПС

Представники компаній – членів Запорізької торгово-промислової палати разом із понад 100 учасниками платформи «Діалог влади та бізнесу» доєдналися до чергової зустрічі, організованої Запорізькою ОДА. Темою обговорення стали питання взаємодії бізнесу з податковими органами та зміни у податковому законодавстві.

В. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова розповіла про готовність Державної податкової служби більш ефективно комунікувати із запорізьким бізнесом. Задля цього проводяться зустрічі з місцевими підприємцями у різних форматах, індивідуальні консультації та публічні заходи.

– На початку лютого створено Консультативний центр з питань реєстрації податкових накладних. За 2 тижні його роботи з категорії ризикових вийшли 120 суб’єктів господарювання та було розблоковано понад 880 податкових накладних. Тож запрошую представників бізнесу, які мають проблеми з розблокуванням податкових накладних або інші питання, прийти до нашого Центру, – звернулася до підприємців Оксана Федорова.

Заступник начальника управління ГУ ДПС  у Запорізькій області Вікторія Кулініч дала роз’яснення щодо найбільш поширених питань, що стосуються зупинення реєстрації податкових накладних:

Як діяти платнику ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної?

Протягом якого часу платник податку має подати письмові пояснення до контролюючого органу?

Які документи беруться до уваги ДПС при розгляді питання щодо реєстрації або відмови у реєстрації податкової накладної?

Вона також розповіла про алгоритм роботи та можливість оскарження дій комісії регіонального рівня, яка  приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Заступник начальника управління ГУ ДПС у Запорізькій області Наталія Воронкова поінформувала підприємців про зміни в податковому законодавстві, що набули чинності з початку 2025 року.

– До першого січня 2025 року діяла пільга, яка дозволяла фізичним особам-підприємцям не сплачувати єдиний внесок за себе. Відтепер пільга не діє. Тож перші обов’язкові платежі за січень-березень 2025 року необхідно здійснити до 21 квітня 2025 року. Мінімальний платіж для ФОП, які здійснюють свою підприємницьку діяльність на основі спрощеної системи оподаткування, становить 22 % від мінімальної заробітної плати. Наразі це 1760 грн на місяць. Для ФОП на загальній системі оподаткування платіж становить 22 % від чистого доходу, – пояснила фахівчиня.

Зміни торкнулися й сплати воєнного збору та квартальної звітності.

Підприємці, які брали участь у зустрічі, мали змогу задати свої запитання фахівцям Головного управління ДПС у Запорізькій області. Більшість із запитань стосувалася оподаткування бізнесу на територіях активних (можливих) бойових дій. Є проблеми із податковою звітністю й у підприємств, документація та майно яких залишилися на окупованій території. Податківці надали вичерпні відповіді або запропонували підприємцям індивідуальні консультації.

За матеріалами сайту Запорізької ОДА