Спільний проєкт Харківської та Запорізької ТПП набирає обертів: бізнес отримав нові експертні знання

Спільний проєкт Харківської та Запорізької ТПП набирає обертів: бізнес отримав нові експертні знання

5 грудня Харківська та Запорізька ТПП провели два вебінари, присвячені ключовим темам бізнесу: як уникати проблем під час ринкового нагляду та як захистити свій бренд через реєстрацію торговельної марки. Захід відбувся за сприяння Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні» за фінансової підтримки Уряду Японії.

Ринковий нагляд без штрафів: що має знати бізнес

Перша онлайн-зустріч була присвячена тому, як бізнесу працювати відповідно до вимог технічних регламентів і уникати фінансових та репутаційних ризиків. Спікерка – Алла Сайпанова, завідувачка сектором аналітики Харківської ТПП, сертифікована консультантка з експорту, сертифікована консультантка з технічного регулювання, сертифікована бізнес-тренерка (ТПП), EEN-експертка.

Під час вебінару учасники дізналися:

• Що таке ринковий нагляд і які органи його здійснюють.

Ринковий нагляд — це діяльність відповідних державних органів з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

В Україні діє 10 органів ринкового нагляду, кожен з яких відповідає за свою категорію продукції. Найбільше товарів перевіряє Держпродспоживслужба.

• Чим ринковий нагляд відрізняється від державного контролю продукції.

Державний контроль здійснюється митними органами з метою забезпечення додержання вимог законодавства України стосовно продукції, що ввозиться на митну територію України.

Обговорили найчастіші порушення та види штрафів, до яких вони можуть призвести.

Спікерка надала практичні рекомендації, як організувати внутрішні процеси, щоб проходити перевірки спокійно та без ризиків.

Як захистити бренд: реєстрація торговельної марки

Другий вебінар був присвячений темі захисту бренду і правильній реєстрації торговельної марки — інструменту, що допомагає запобігти копіюванню та підсилює позиції бізнесу на ринку.

Спікерка: Анастасія Роїк, юрисконсультка з інтелектуальної власності Харківської ТПП.

Учасники розглянули:

• Що таке торговельна марка.

Це позначення, що відрізняє товари чи послуги однієї компанії від іншої.

• Основні функції торговельної марки:

індивідуалізує товар або послугу;

гарантує сталість якості;

виконує маркетингову й рекламну роль;

формує вартість бренду та дозволяє продавати або ліцензувати права.

• Які види ТМ можна зареєструват

Словесні, зображувальні, комбіновані, тривимірні, звукові, кольорові тощо.

• Як обрати вид ТМ

Розглянули підходи до аналізу бренду та визначення оптимального формату захисту.

• Процедура реєстрації.

Докладно розібрали етапи подання заявки, строки, перевірки та принципи формування вартості.

Обидва вебінари стали практичним джерелом знань для підприємців, які прагнуть працювати відповідально, мінімізувати ризики та посилювати свої позиції на ринку.

Серія вебінарів триватиме до 19 грудня 2025 року.

Реєстрація обов’язкова за посиланням: https://forms.gle/hsdcrsMR8hCccUZf7

Контакти:

тел. +38 050 484 11 97

e-mail: oso@cci.zp.ua

До участі запрошують представників/-ць мікро-, малого та середнього бізнесу (ММСП), органів місцевого самоврядування, які працюють із бізнесом, громадські організації та бізнес-об’єднання.

Експертні консультації «Об’єднаний економічний фронт двох регіонів»  реалізується Харківською та Запорізькою ТПП за сприяння Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні» за фінансової підтримки Уряду Японії.