23542351

Таможенный брокер

Про засади моніторингу, звітності пі верифікації викидів парникових газів

Інформує, що у листопаді ц.р. на розширеному засіданні Комітету підприємців з питань природокористування та охорони довкілля при ТПП України за участю представників підприємств, асоціацій «Укрдомент». «Укртеплокомуненерго». ОП «Укрметалургпром», Союзу хіміків України, ДТЕК ЄНЕРГО, НМАК «Нафтогаз України», Мінприроди України, проекту РМК Світового банку. міжнародних та громадських організацій, експертів обговорювався проект закону України «Про засади моніторингу, звітності пі верифікації викидів парникових газів».

Учасники засідання зазначили, що даний законопроект є важливим у питанні створення умов для моніторингу викидів парникових поїв, а в подальшому - для впровадження нації наявної системи торгівлі квотами на викиди парникових газів, як це передбачає Директива № 2003/87/ЄС. Також були зазначені проблемні питання, які мають бути вирішені при прийнятті даного законопроекту, а саме;

1. Відповідно до положень Директиви № 200.Ш7/ЄС та законопроекту провідну роль у впровадженні системи моніторингу, звітності та верифікації, а в подальшому - національної системи торгівлі квотами на викиди парникових газів відіграє Уповноважений орган.

У законопроекті а якості уповноваженого органу визначено центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику зі здійснення державного напишу (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів у сфері моніторингу, звітності та верифікації видиків парникових газів. Таким органом є Державна екологічна інспекція.

На думку учасників засідання Держекоінспекція не повніша і не може виконувати функції уповноваженого органу з ряду причин.

Просимо відповідально поставитися до вибору Уповноваженого орлану у сфері моніторингу, звітності та верифікації з мстою уникнення конфлікту інтересів зі сторони Міністерства екології та природних ресурсів України як розробника вищезазначеного законопроекту, бізнесу як виконавця, яким будуть впроваджуватися дії цього законопроекту та екологічної інспекції як органу, на який має бути покладений контроль, за виконанням законопроекту,

У 2017 році в рамках проекту ЄС ClimaEast з метою надання Україні допомоги в утворенні уповноваженого органу з впровадження системи торгівлі квотами на викиди парникових газів були проведені дослідження та розроблений звіт «Допомога в утворенні уповноваженого органу з питань схеми торгівлі квотами на викиди парникових газів в Україні» (ССЕР2016-085-УА).

В рамках цих робіт проаналізовано різноманіття адміністративних структур системи торгівлі квотами на викиди парникових газів в країнах Європейського союзу: Хорватії, Німеччині, Латвії, Литві, Польші, Румунії та Словаччині.

Крім того, у Звіті наведено огляд інституційної бази, що сформувалась в Україні та запропоновано чотири варіанти інституційної структури Уповноваженого органу в Україні, Жодна з цих пропозиції! не передбачає Держекоінспекцію в якості єдиного Уповноваженого органу.

2. Законопроектом не визначений компетентний орган влади та порядок щодо вирішення спорів з питань моніторингу, звітності ш верифікації викидів парникових газів. Це одне з ключових питань регулювання системи звітності, моніторингу та верифікації, яке турбує дідову спільноту.

Його актуальність обумовлена тим, що на перших станах функціонування можна очікувати помилки з боку підприємств, верифікаторів, Уповноваженого органу, а їх вирішення в судовому порядку неможливе, враховуючи специфічність питань,

3. П.1 ст. 20 вказує, що Закон набирає чинності з дня, наступного т днем його опублікування* та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності.

Виходячи з ТОГО, ідо виконання Закону повністю покладено на бізнес (ст. Основні права та обов'язки оператора), вважаємо за доцільне визначите перехідний термін для підприємств з метою можливості поетапного технічного оснащення необхідними ресурсами для його виконання та поступове переведення підприємств до зобов'язань щодо моніторингу, звітності та верифікації парникових газів після прийняття вищезазначеного законопроекту.

Пропонуємо п.1 ст. 20 доповнити «...та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності, але не раніше розробки повного пакету нормативних документів щодо встановлення механізму дії МЗВ».

Запорізький Міжнародний Інвестиційний Форум
Запорізький виставковий центр "Козак-Палац"
Експертні послуги On-line у Запорізькій ТПП
Оформлення карнетів АТА у Запорізькій ТПП
tppbizedu4
ukenfrdeites

Інформаційні партнери

Запорізька торгово-промислова палата

   Графік роботи:

  • Понеділок - Четвер з 8.30 до 17:30
  • П'ятниця з 8.30 до 16:30

   69005, м. Запоріжжя, бул. Центральний, 4



Тел./Факс: +38 (061) 213-50-24 , +38 (061) 233-26-54

E-mail: cci@cci.zp.ua 

 

 

 

Бердянське невідокремлене відділення ЗТПП

   71108, м. Бердянськ, пр. Східний, 102

Тел./Факс: (06153) 55-220, 55-403



Мелітопольське невідокремлене відділення ЗТПП

   72311 м. Мелітополь, пр. Б. Хмельницького, 67

Тел. (0619) 43-03-43 

 

 

Стати членом палати

Послуги ЗТПП

Оренда конференц - залів

Реклама на сайтах ЗТПП

 

 

 

 

 

 

Rss Feed Cci.zp.ua