64222 001 AUM Banner 600x80 en

Таможенный брокер

Запитання – відповіді щодо трансфертного ціноутворення

Як визначається механізм трансфертного ціноутворення?                

 1 вересня 2013 року набув чинності Закон України №408 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення».  

Трансфертне ціноутворення- це система визначення звичайної ціни товарів, результатів робіт та послуг в операціях, визначених контрольованими.

 Для підприємств, які здійснюють контрольовані операції, статтею 39 Податкового кодексу передбачений новий механізм визначення звичайної ціни – шляхом трансфертного ціноутворення,  введена нова звітність та контроль за такими операціями.

  Які критерії  застосовуються для визначення контрольованих операцій?

  Контрольованими операціямиє операції за умови, якщо за календарний рік їх загальна сума з конкретним  контрагентом дорівнює або перевищує 50 млн. гривень без податку на додану вартість. При цьому такий контрагент  повинен бути або нерезидентом, який зареєстрований у державі, в якій ставка податку на прибуток на 5 відсотківі більше нижча, ніж в Україні;

або бути нерезидентом - пов'язаною особою;

або бути пов'язаною особою – резидентом, і при цьому задекларувати збитки з податку на прибуток за минулий рік; – або сплачувати податок на прибуток та/або податок на додану вартість не за базовою ставкою; – або взагалі не  бути платником податку на прибуток та/або платником податку на додану вартість.

Тобто з моменту, коли протягом року сума розрахунків з конкретним контрагентом досягне 50 млн. грн і при цьому одночасно буде виконуватись одна з трьох вищезазначених умов, ці операції визначаються як контрольовані.

 Яким чином визначати податкові зобов’язання, якщо підприємство не здійснює контрольовані операції?

 У разі, якщо операція не відносяться до контрольованої розрахунок звичайної ціни, що визначається статтею 39 Податкового Кодексу як трансфертне ціноутворення, не здійснюється. У такому випадку при визначенні податкових зобов’язань слід керуватись визначенням звичайної ціни, передбаченої статтею 14 Податкового Кодексу. А саме, звичайною ціною вважаться ціна товарів (робіт, послуг) визначена сторонами договору, тобто договірна ціна, якщо інше не встановлено Кодексом.

Отже починаючи з 1 вересня 2013 року податковий контроль за трансфертним ціноутворенням передбачає коригування податкових зобов’язань до рівня спеціальних звичайних цін тільки по контрольованих операціях.

 Яка  звітність передбачена для підприємств, які здійснюють контрольовані операції?

 Підприємства (крім Нацбанку України), які протягом календарного року здійснювали контрольовані операції зобов’язані  щорічно, до 1 травня року, наступного за звітним,  надавати до органів Міндоходів Звіт про контрольовані операції, здійснені минулого року. Такий звіт подається засобами електронного зв’язку в електронній формі.

 Яким чином буде здійснюватись контроль за формуванням звичайних цін у контрольованих операціях?

  На підставі електронних Звітів про контрольовані операції проводиться моніторинг цін і якщо виявляються розбіжності в застосуванні звичайних цін підприємству направляється запит про надання первинних та інших документів з інформацією, що містить обгрунтування ціни по такій операції. Ненадання такої інформації є підставою для проведення позапланової перевірки контрольованих операцій.

Крім того підставою для перевірки також є:

-   надсилання повідомлення про виявлені  контрольовані операції;

-   неподання  Звіту про контрольовані операції

-   неподання або подання з порушенням відповідної документації про контрольовану операцію.

Перевірка проводиться територіальним органом Міндоходів під керівництвом представника центрального органу.

Перевірка проводиться не більше одного разу у звітному році і не повинна перевищувати шість місяців.

  Яка передбачена відповідальність за порушення умов формування звичайної ціни при здійсненні контрольованих операцій?

 За неподання підприємством Звіту про контрольовані операції застосовуються штрафні санкцій у розмірі 5 відсотків загальної суми контрольованих операцій.

У разі ненадання обов’язкової документації про проведені протягом року контрольовані операції застосовуються штрафна санкція - 100 розмірів мінімальної заробітної плати.

Разом з тим, передбачений мораторій на штрафні санкції за порушення повноти нарахування і сплати податків по контрольованих операціях, допущені в період з 1 вересня поточного року по 1 вересня 2014 року. В такому випадку  штраф застосовується у розмірі 1 грн. за кожне порушення.

Запорізький Міжнародний Інвестиційний Форум
Запорізький виставковий центр "Козак-Палац"
Експертні послуги On-line у Запорізькій ТПП
Навчальний центр ТПП Академія Запорізької ТПП
Оформлення карнетів АТА у Запорізькій ТПП

200x150

ukenfrdeites

Інформаційні партнери

Запорізька торгово-промислова палата

   Графік роботи:

  • Понеділок - Четвер з 8.30 до 17:30
  • П'ятниця з 8.30 до 16:30

   69005, м. Запоріжжя, бул. Центральний, 4



Тел./Факс: +38 (061) 213-50-24 , +38 (061) 233-26-54

E-mail: cci@cci.zp.ua 

 

 

 

Бердянське невідокремлене відділення ЗТПП

   71108, м. Бердянськ, пр. Східний, 102

Тел./Факс: (06153) 55-220, 55-403



Мелітопольське невідокремлене відділення ЗТПП

   72311 м. Мелітополь, пр. Б. Хмельницького, 67

Тел. (0619) 43-03-43 

 

 

Стати членом палати

Послуги ЗТПП

Оренда конференц - залів

Реклама на сайтах ЗТПП

 

 

 

 

 

 

Rss Feed Cci.zp.ua